Les llibreries més enllà de Sant Jordi

www.andorradifusio.ad

Com està funcionant el negoci de les llibreries després de Sant Jordi? Ens hem apropat a dos establiments per conèixer la seva situació i els hàbits dels lectors. 

Durant la pandèmia hi va haver un augment de lectors, però ara, quatre anys després, sembla que s'ha tornat a la tendència anterior, on infants i adults són lectors freqüents, a diferència dels adolescents.

"Es diu que no es llegeix, però jo crec que sí que es llegeix. La franja de l'adolescència és la més difícil amb el nivell de lectura."
Haydée Vila, llibretera La Trenca

D'aquí noves iniciatives, ara molt de moda, com el Bookstagram i el Booktok per atreure l'interès dels més joves. Una tendència literària que triomfa entre la generació Z i consisteix en la recomanació de llibres a través de les xarxes socials

"Gràcies a les xarxes socials on la gent comparteix els seus gustos literaris, la gent llegeix tant noves tendències com clàssics, llavors ajuda bastant el negoci."
Ariadna de Brauwer, dependenta Llibre Idees

Ara bé, si ens fixem en el tipus de novel·la, entre el públic juvenil triomfa la novel·la romàntica, la ficció i la fantasia. I entre els adults la novel·la històrica i d'intriga, així com els clàssics.

Un negoci, on la relació propera amb els clients és primordial per fidelitzar-los. "Aconselles i ajudes, és una relació molt propera", destaca Vila.

La clau perquè la llibreria funcioni és anar més enllà, fer actes i presentacions, però, sobretot, crear comunitat.

Informa: Karen GacusanaHéctor Aza - Rosa Alberch
Imatges: Eric Mompel - Sergi Linares - Pau Bonastre
Locució: Pilar Candel

Comparteix:

Amb un peu als núvols i l'altre al teatre Josep Maria Pla recalca la gran dificultat dels polítics d'encarar polítiques d'habitatge a llarg termini